یه‌کێتی شۆڕشگێرانی کوردستان
Revolutionary Union of Kurdistan
یه‌کشه‌ممه‌ 15 ره‌زبه‌ر 2724

         

بیانامە اتحادیە انقلابیون کوردستان در سالگرد انقلاب زن زندگی ازادی

بیانامە اتحادیە انقلابیون کوردستان در سالگرد انقلاب زن زندگی ازادی
یەکێتی شۆڕشگێڕانی کوردستان ڕێکخراوی یاری کورد

سالگرد جنبش ژینا را با تسخیر خیابانهای کوردستان و ایران به جشن بزرگ آزادی و رهایی تبدیل کنیم

هموطنان گرامی، ملت بزرگ روژهلات کوردستان،
با درود های انقلابی بر جنبش ژینا و همه جانباختگان  راه آزادی و احترام به همه خانوادهای آنها، بخصوص خانواده ژینا که اعلام نموده مراسم سالگرد ژینا با همه فشارهای امنیتی رژیم را باشگوه همراه با مردم برگزار خواهد کرد.
اگر چه وحدت و اتحاد انقلابی خواسته همه ملت های در بند جغرافیای سیاسی ایران، بخصوص ملت کورد در طول 44 سال گذشته بوده و هست. اما با کمال تاسف روز گذشته ما شاهد یک اطلاعیه از طرف شش جریان سیاسی روژهلاتی به مناسب سالگرد قتل حکومتی ژینا بودیم که  نه تنها نشانی از حرکت رو به جلو و انقلابی در ان نبود. بلکه یک عقبگرد تاریخی در این شرایط حساس بود.
جریاناتی که رهبران و اعضای  آنها در اروپا و باشور حتی بصورت سوری در طول این همه سالها حتی حاضر نبودند در کنار هم باشند حال معلوم نیست به اشاره کدام جریان باشوری مجبور به دادن این اطلاعیه مشترک شده اند به جای اینکه مرکز همکاری احزاب کردستان ایران  که چندین سال تجربه  کار مشترک داشته و از نوع حرکت همانند ان شروع نکنند و آن را بزرگ نمایند و از مردم درخواست نمایند خیابان را تسخیر کنند خواستار ان شده اند که اعتصاب نمایند و در عمل آقای هجری و دمکرات و سایرین خط پایانی بر یک تجربه چندین ساله به خاطر مسائل و اختلافات فردی و حزبی گذاشتند. البته در این شکی نبوده و نیست در طول عمر رژیم جمهوری اسلامی هر وقت کاری به پیش رفته رژیم توسط نیروهای پنهان و آشکار خود آنرا خراب نموده است.
جای بسی تعجب است در کوردستانی که انها به قول خودشان آن را نمایندگی می کنند تا کامیاران کارخانه ای وجود ندارد که اعتصاب درآن کارخانجات خالی در خدمت جنبش باشد. 
ما فکر می کنیم همانطوری که بعضی از این جریانات در ان زمان که در نروژ و باشور مشغول مذاکره با رژیم بودند و فکر می کردند با مذاکره با رژیم آنها باشور کوردستان دیگری در روژهلات برپا خواهند کرد و آنها رئیس خواهند شد. اما جنبش ژینا همه آنها را یک شبه در بن بست قرار داد و مجبور شدن خود را با ملت کوردستان و ایران هماهنگ کنند. این بار هم مردم کوردستان و ایران درس تازه ای به آنها خواهند داد و به آنها نشان خواهند داد که آنها با تسخیر خیابانهای کشور و با برگزار هر چه باشکوه تر مراسم جانبختگان جنبش ژینا، آخرین سنگرهای این رژیم فساد را تسخیر خواهند کرد و کوردستانی دمکرات و آزاد و آباد،  بدون فساد مالی و اداری و بر پایه نه پیر سالاری و نوچه گرای برپا خواهند کرد و مدل کوردستانی که آنها می خواهند نه باشور کوردستان و نه رژآوا خواهد بود.
اعلامیە چند جریان خستە و از مردم بە جاە ماندە با این خواستەی تحمیلی یک بار دیگر با زبان بی زبانی بە ملت کورد اعلام کردند کە در دو جهت متضاد در حرکت هستند . با این عمل چند قدم بە عقب شاید این آخرین میخی باشد بر تابوت اعتماد جریانهایی  خستە در مقابل خواستەهای بر حق ملت کورد که سرنگونی است باشد. .
اتحادیە انقلابیون کوردستان از ملت قهرمان بە جان آمدەی کورد ، از سنندج همیشە در صحنە و مریوان تاریخ ساز تا کرمانشاە و ایلام تا موکریان و بازرگان و ماکو وتا لورستان وبختیاری میخواهد در چنین روزی در کنار انقلابیون جان بر کف خود، خیابانهای کوردستان را بە سنگری مشروع تبدیل کنند و نگذارند هیچ جریان یا کسی این حق مشروع را بە شکست مبدل گرداند و بە خونهای کە  در شورش ژینا برای آزادی ریختە شد بە تمسخر گیرند. .
امروز روز دفاع مشروع و اتحاد واقعی برای سرنگونی رژیم واپسگرای اسلامی در سر زمین همە ملتهای در بند در ایران هست.
اتحادیە انقلابیون کوردستان در کنار ملت کورد ایستادە و در این راستا جانانە و بە ارادەی آهنین خود از خاک و ملت خود تا آخرین مرحلەی پیروزی حمایت کرده و میکند . .
اتحادیە انقلابیون از جریاناتی کە در راستای ملت در حرکت هستند میخواهد صفوف خود را نه بصورت سوری بلکه بصورت واقعی  مستحکم تر کنند و نگذارند کە شورش ژینا بە بی راهە کشیده شود.
انتقاد سریع و مستقیم ما بر این چند جریان نە از روی کینە  و نە اختلاف شخصی ، بلکە این چند جریان مستقیم برای خاموش کردن شورش ژینا و خوش خدمتی بە دشمنان ملت کورد و شورش ژن، ژیان، آزادی، شمیشیر را از رو بستەاند و ملت را بە ناکجا آباد سوق میدهند و آدرسی کە بە ملت کورد و شورش ژینا میدهند بن بست سیاسی است و نه گشایش در نبرد و مبارزه برای رهایی است

بژی کورد و کوردستان
پیش بسوی تسخیر خیابانهای کوردستان و ایران در سالگرد جنبش ژینا


1 ساڵ و 28 ڕۆژ و 15 کاتژمێر و 16 خوله‌ک له‌مه‌وپێش‌

ئامانج و ستراتیژیەکانی یەکێتی


کوردستان، خەونی بنیاتنانی نەتەوە و سەربەخۆیی

کورد کە یەکێکە لە گەورەترین گەلانی بێ دەوڵەتی جیهان، بە درێژایی مێژوو هەمیشە لە پێناو مافی چارەی خۆنووسین و سەربەخۆیی خەباتی کردووە. کورد لە چیاکانی زاگرۆسەوە تا دەشتەکانی موسڵ هەمیشە خۆی وەک نەتەوەیەکی سەربەخۆ و سەربەرز بینیوە کە کولتوور و زمان و شوناسەکەی وەک بەڵگەی زیندوو بۆ نەتەوەیەکی گەورە ماوەتەوە. ئەمڕۆ ئەم خەونە لە هەموو کاتێک نزیکترە لە واقیع.
مێژووی دوورودرێژی ستەم و ناعەدالەتی سەپێنراو بەسەر کورددا، ناتوانێت ڕێگری بکات لە گەشەکردنی ئیرادەی ئەم نەتەوەیە بۆ سەربەخۆیی و پێکهێنانی دەوڵەتی نەتەوەیی خۆی. هەر جارەی بە دابەشبوونی سنووری و جوگرافی، کورد بە هێزێکی زیاترەوە لە خۆڵەمێش هەڵدەهات. هەر لە ڕێکەوتنی سایکس پیکۆوە تا چەندین شۆڕش و ڕاپەڕین، کورد هەمیشە بەرەنگاری سەپاندنی دەرەکی بووەتەوە و بەرگری لە مافەکانی کردووە.

ئەمڕۆ خەونی پێکهێنانی دەوڵەتی سەربەخۆی کوردستان تەنها ئامانجێکی سیاسی نییە، بەڵکو پێویستییەکی مێژووییشە. کەسانێک کە هەزاران ساڵە لەژێر هەژموون و کۆنترۆڵی ئەوانی تردا ژیاون، ئێستا مافی خۆیان بۆ دیاریکردنی چارەنووسی نەتەوەیی خۆیان دەبینن. بۆچی کورد حکومەتی نەبێت؟ بۆ نابێ لە خاکێکدا بژین کە خۆیان بەڕێوەی دەبەن، بە یاسای خۆیانەوە، بۆ گەلی خۆیان و بەناوی ناسنامەی خۆیانەوە؟

ئێران، تورکیە، سوریا و عێراق هەمیشە بە سیاسەتی سەرکوت و دووبەرەکی هەوڵیان داوە پێش بە یەکڕیزی کورد بگرن. بەڵام مێژوو دەریخستووە کە هیچ دەسەڵاتێک ناتوانێت بۆ هەمیشەیی ئیرادەی نەتەوەیەک بۆ ئازادی و سەربەخۆیی سەرکوت بکات. دابەشبوونی ئێران و پێکهێنانی کوردستانی سەربەخۆ نەک هەر بە مانای شکاندنی سنوورە جوگرافییەکان، بەڵکو شکاندنی زنجیرە مێژووییەکانی ستەم و نادادپەروەریشە.

ئایندە هی ئەوانەن کە خەبات بۆ ئازادی و کەرامەت دەکەن. کورد ئەمڕۆ خەبات بۆ سەربەخۆیی دەکات، بەڵام ئەمە تەنها سەرەتایەکە. ئەو ڕۆژەی ئاڵای کوردستان شانبەشانی ئاڵاکانی تری جیهان هەڵدەگیرێت، ئەو ڕۆژە تەنها ڕۆژی سەرکەوتنی کورد نییە، بەڵکو سەرکەوتنی هەموو ئەو گەلانەیە کە باوەڕیان بە مافی چارەی خۆنووسین و دادپەروەری هەیە.

کورد چیتر نایەوێت تەنها چاودێرێکی مێژوو بێت، بەڵکو دەبێتە خوڵقێنەری داهاتووی خۆی. بە یەکڕیزی و ئیرادە و باوەڕبوون بە دەسەڵاتی خۆیان، ڕۆژێک *کوردستانی سەربەخۆ* جێگەی خۆی لەسەر نەخشەی جیهان دەبێت، وەک هێمای بەرخۆدان و وەستان و هیوا بۆ هەموو گەلانی ستەملێکراو.

په‌یوه‌ندی


کاکی ڕؤستەم ئالماسی 
[email protected]
یەکێتی شۆڕشگێڕانی کوردستان
[email protected]
watsapp
46700455523+

تۆڕە کۆمەڵایەتیەکان


1- لینکی فه‌‌‌یسبووک
٢/ لینکی یوتوب

٣/ لینکی تویته‌‌‌ر