اتحادیه انقلابی کردستان
Revolutionary Union of Kurdistan
یکشنبه 15 مهر 1403

       

مولوی عبدالحمید: مسمومیت دختران به سرکوب اعتراضات ادامه می دهد

مولوی عبدالحمید: مسمومیت دختران به سرکوب اعتراضات ادامه می دهد
اتحاد انقلابیون کوردستان

امام جمعه مسجد مکی زاهدان به اظهارات احمدرضا رادان رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش اقدامات نظامی برای «توسعه امنیت» در بلوجستان واکنش نشان داد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه مسجد مکی زاهدان در بیانیه‌‌‌ای گفت: «بسیاری بر این باورند که مسمومیت دختران دانش‌آموز ادامه سرکوب اعتراضات است».

اسماعیل زهی در سخنانی در نماز جمعه زاهدان گفت: برخی از مقامات جمهوری اسلامی از دلایل این حادثه اطلاع دارند اما از وقوع آن جلوگیری نمی کنند.


چه کسی فکر می کند که مقامات، نیروهای امنیتی و نظامی عاملان این حادثه را نمی شناسند?

با گذشت بیش از سه ماه از آغاز و تشدید مسمومیت دختران دانش‌آموز در شهرهای مختلف ایران در هفته گذشته، مقامات جمهوری اسلامی ایران عاملان سلسله مسمومیت‌ها را تحت پیگرد قانونی قرار نداده‌‌‌اند و ادعا می‌کنند که عاملان آن را می‌شناسند.

اظهارات امیر عبداللهیان خلاف واقعیت است
امام جماعت مسجد مکه زاهدان بر پرهیز از «دروغ» تاکید کرد و سخنان حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در گفت و گو با سی ان ان را «بر خلاف واقعیت» خواند.

امیرعبداللهیان در این مصاحبه مدعی شد که در تظاهرات سراسری هیچ معترضی کشته نشده است.

اسماعیل زهی در این رابطه تاکید کرد که نیروهای دولتی در جریان انقلاب "زنان، زندگی، آزادی" بسیاری از تظاهرکنندگان را کشتند و دستگیر کردند.

بر اساس آخرین گزارش های سازمان های حقوق بشری، نیروهای دولتی از زمان آغاز اعتراضات در سپتامبر بیش از 600 نفر را کشته و هزاران نفر را بازداشت کرده اند.

نقد طرح «تولید».
امام جمعه مسجد مکه در بخشی دیگر از سخنان خود بار دیگر با انتقاد از سیستم موسوم به «نظام تولید»، تصمیم «شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران کشورها» برای فروش فضای آموزشی و مدارس را بیان کرد.

علی خامنه‌‌‌ای رهبر ایران پیش از این حمایت خود را از برنامه آسیاب‌سازی اعلام کرده و از تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی مبنی بر واگذاری برخی اموال عمومی به یک هیئت هفت نفره حمایت کرده بود.

"امنیت در دست مردم است"
امام جمعه مسجد مکی زاهدان به اظهارات احمدرضا رادان رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش اقدامات نظامی برای «توسعه امنیت» در این استان واکنش نشان داد.

اسماعیل زهی با تاکید بر اینکه امنیت توسط مردم استان تامین می شود، تصریح کرد: اگر مردم در این زمینه همکاری نکنند، نیروی انتظامی نمی تواند امنیت بلوچستان را تامین کند.

بلوچستان هر هفته شاهد تظاهرات خیابانی گسترده هزاران معترض در «جمعه اعتراضی» است. در این تظاهرات مخالفان جمهوری اسلامی با سردادن شعار و حمل بنر و فریاد مطالبات خود مخالفت خود را با جمهوری اسلامی نشان می دهند.


1 ساڵ و 7 مانگ و 1 ڕۆژ و 15 کاتژمێر و 46 خوله‌ک له‌مه‌وپێش‌

ده‌رباره‌ی ئێمه به کورتی


لێره‌‌‌ ده‌‌‌رباره‌‌‌ی خۆتان بنووسن به کورتی

په‌یوه‌ندی


ناوه‌‌‌ندی ڕاگه‌‌‌یاندنی یه‌‌‌کێتی شۆڕشگێرانی کوردستان
[email protected]

تۆڕە کۆمەڵایەتیەکان


1- لینکی فه‌‌‌یسبووک
٢/ لینکی یوتوب

٣/ لینکی تویته‌‌‌ر