اتحادیه انقلابی کردستان
Revolutionary Union of Kurdistan
یکشنبه 15 مهر 1403

       

پلیس انگلیس یک حمله تروریستی علیه مخالفان جمهوری اسلامی را خنثی کرد

پلیس انگلیس یک حمله تروریستی علیه مخالفان جمهوری اسلامی را خنثی کرد
اتحاد انقلابیون کوردستان

پلیس انگلیس تلاش خود را بر مقابله با اقدامات ایران، روسیه و چین متمرکز کرده است که شهروندان مقیم انگلیس را تهدید می کند.

رئیس پلیس مبارزه با تروریسم انگلیس روز پنجشنبه گفت: جمهوری اسلامی در ماه های اخیر حداقل 15 بار شهروندان انگلیسی یا ایرانی مقیم انگلیس را ربوده یا حتی کشته است.

به گفته جوکس، پلیس ضد ترور لندن در سال گذشته هشت توطئه تروریستی در مراحل آخر را خنثی کرد و در برخی موارد حتی افراد زیر سن قانونی توسط پلیس بازجویی شدند.

پیش از این، کن مک کالوم، رئیس اطلاعات بریتانیا گفته بود که سازمان های اطلاعاتی ایران در حداقل 10 مورد، شهروندان یا ساکنان این کشور را ربوده یا حتی کشته اند.

پلیس دو روز پیش اعلام کرد که محاکمه محمدحسین دوتایف، شهروند 30 ساله اتریشی به اتهام "تلاش برای ارتکاب جرم مرتبط با عملیات تروریستی علیه ساختمان ایران اینترنشنال" در دادگاه وست مینستر آغاز شده است.

این اتریشی روز شنبه توسط پلیس ضد تروریسم انگلیس دستگیر شد.

پلیس متروپولیتن لندن جزئیاتی از نحوه دستگیری او منتشر نکرده است، اما ایران اینترنشنال گزارش داد که او در دادگاه از طریق یک مترجم روسی صحبت کرده است.

جمهوری اسلامی در چهل و چهار سال گذشته به ترور مخالفان خود در خارج از ایران ادامه داده است. اما با شروع اعتراضات سراسری در واکنش به خشونت علیه زنان و کشته شدن ژینا امینی توسط حکومت در گشت ارشاد، جهان غرب بیش از پیش نسبت به رفتار ایران در داخل و خارج از کشور حساس شده است.

م.اتشبار


1 ساڵ و 7 مانگ و 19 ڕۆژ و 6 کاتژمێر و 57 خوله‌ک له‌مه‌وپێش‌

ده‌رباره‌ی ئێمه به کورتی


لێره‌‌‌ ده‌‌‌رباره‌‌‌ی خۆتان بنووسن به کورتی

په‌یوه‌ندی


ناوه‌‌‌ندی ڕاگه‌‌‌یاندنی یه‌‌‌کێتی شۆڕشگێرانی کوردستان
[email protected]

تۆڕە کۆمەڵایەتیەکان


1- لینکی فه‌‌‌یسبووک
٢/ لینکی یوتوب

٣/ لینکی تویته‌‌‌ر