اتحادیه انقلابی کردستان
Revolutionary Union of Kurdistan
یکشنبه 15 مهر 1403

       

اقدامات جدید و جنجالی نخست وزیر کانادا علیه ایران

اقدامات جدید و جنجالی نخست وزیر کانادا علیه ایران
اتحاد انقلابیون کوردستان

نخست وزیر کانادا: ما به محاکمه عوامل نفوذی و دستیاران جمهوری اسلامی کمک می کنیم

ایرانیان مقیم کانادا دولت را متهم می کنند که برای مقابله با نفوذ عوامل جمهوری اسلامی تلاش کافی نکرده است.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در بیانیه‌‌‌ای اعلام کرد که با شرکای آمریکایی و ایرانیان مقیم کشورش برای پیگرد قانونی افراد وابسته به جمهوری اسلامی ایران همکاری خواهد کرد.

ترودو این اظهارات را در واکنش به گزارش این خبرگزاری درباره سه تاجر فعال در کانادا که در ایالات متحده به دلیل دور زدن تحریم ها علیه ایران با اتهامات جنایی روبرو هستند، بیان کرد.

کیفرخواست دادگاه ایالات متحده در آگوست 2021 سلیم حناره، خلیل حناره و سعید تراب ابطحی را متهم به تلاش برای فرار از تحریم های ایالات متحده با پنهان کردن بیش از 750 میلیون دلار در معاملات با تهران به عنوان بخشی از یک توطئه با دست کم هفت نفر دیگر کرد.

اما افراد نامبرده اتهامات موجود در کیفرخواست ایالات متحده را «بی اساس» می‌خوانند و خود را در پلتفرم‌های آنلاین به‌‌‌عنوان «کارشناس املاک» در تورنتو تبلیغ می‌کنند.

به گزارش سی‌بی‌اس، ایرانی‌های مقیم کانادا، دولت را متهم می‌کنند که برای مقابله با نفوذ عوامل جمهوری اسلامی و پنهان کردن معاملات غیرقانونی آنها کم کاری انجام می‌دهد.

نخست وزیر کانادا روز چهارشنبه از تحریم های اعمال شده علیه افراد و نهادهای جمهوری اسلامی در آغاز قیام ضد دولتی مردم ایران در دولت کانادا دفاع کرد.

ترودو گفت: «رهبران ایران و سپاه پاسداران برای همیشه از ورود به کانادا یا یافتن پناهگاه امن در اینجا منع شده‌‌‌اند. بدیهی است که ما باید مطمئن شویم که این کار به درستی انجام می شود. بنابراین تلاش می کنیم منابع لازم را برای این امر اختصاص دهیم.»

در اکتبر 2022، دولت کانادا اعلام کرد که 76 میلیون دلار برای کمک به اجرای تحریم ها علیه ایران هزینه خواهد کرد. بخشی از این پول برای استخدام 30 افسر پلیس دیگر در نظر گرفته شده بود، اما مقامات پلیس می
گویند که آنها همچنان با وزارت دارایی برای دریافت بودجه همکاری می کنند.

م.اتشبار


1 ساڵ و 7 مانگ و 19 ڕۆژ و 8 کاتژمێر و 9 خوله‌ک له‌مه‌وپێش‌

ده‌رباره‌ی ئێمه به کورتی


لێره‌‌‌ ده‌‌‌رباره‌‌‌ی خۆتان بنووسن به کورتی

په‌یوه‌ندی


ناوه‌‌‌ندی ڕاگه‌‌‌یاندنی یه‌‌‌کێتی شۆڕشگێرانی کوردستان
[email protected]

تۆڕە کۆمەڵایەتیەکان


1- لینکی فه‌‌‌یسبووک
٢/ لینکی یوتوب

٣/ لینکی تویته‌‌‌ر