اتحادیه انقلابی کردستان
Revolutionary Union of Kurdistan
یکشنبه 15 مهر 1403

       

چهل و چهارمین سالگرد انقلاب گمراه شدە ملیتهای ستمدیده ایران

چهل و چهارمین سالگرد انقلاب گمراه شدە  ملیتهای ستمدیده ایران
اتحاد انقلابیون کوردستان و سازمان یاری کورد

بیانیه اتحادیە انقلابیون کوردستان و سازمان یاری کورد به مناسبت ٤٤مین سالگرد انقلاب گمراه شدە ملیتهای ستمدیده ایران

٤٤سال پیش، پس از مبارزه طولانی و انقلاب ملت های تحت ستم جغرافیای سیاسی ایران و فداکاری های بی شمار برای پایان دادن به سیاست های ضد دمکراتیک، ظلم، شکنجه و اعدام و مشکلات اقتصادی محمدرضا شاه پهلوی، مشکلات ملی و انقلابهای ازادیبخش ملیتهای ستمدیدە میتوان بە  انقلابیونی چون سردار سمکو شکاک، قدم خیری لورستانی، ملا اوارە ملا احمد شلماشی، سلیمانی معینی، دوست محمد خان بلوچستانی، ستارخان و باقرخان آذری و میرزا کوچک خان مازندرانی، قاضی محمد، پیشەوری و ده ها سران کورد، آذری، ترکمن، عرب، بلوچ و فارس علیه رضاخان و پسرش محمدرضا اشارە کرد ، اما متأسفانه پس از سقوط سلطنت ستمگرانەی پهلوی، انقلاب و پیامدهای آن در یک توطئه بین المللی توسط یک گروه پان ایرانیستی و مذهبی به انحراف کشیده شد. به نام جمهوری اسلامی ایران رژیم و حکومتی  توتالیتر، سرکوبگر و ضد دمکراتیک به اعدام های و جهادی به نام دین و غارت زیرساخت های سرزمینای اشغال شدەمان ادامه داده است.

 

اکنون نیز پس از گذشت ٤٤ سال از این تغییر، مردم ستمدیده رژیم دیکتاتور و اشغالگر جمهوری اسلامی ایران به طور عام و مردم کوردستان به طور خاص به مبارزه برای تعیین سرنوشت و انقلاب زن زندگی ازادی  کە امروز رژیم آخوندی در صدد گمراه کردن او را می دهند.

بیش از چهار ماه است که انقلاب زن زندگی و آزادی در شهرستان سقز و مثل همیشه در کوردستان، منبر انقلاب علیه اشغالگران ادامه دارد.

 

در چهل و چهارمین سالگرد انقلاب مردم ستمدیده ایران، سازمان یاری کورد و اتحادیه انقلابی کوردستان نظرات خود را در چند نکته ارائه می کنند.

 

 تجربه تلخ ربودن رنج مردم حق طلب و حاکمیت ٤٤ ساله جمهوری اسلامی ایران به ما می گوید که جغرافیای سیاسی ایران و رژیم های پان ایرانیست پی در پی تحت هر نامی قابل اعتماد نیست. ملت های کورد، بلوچ،عرب و آذربایجان در قلمرو خود اکثریت هستند و تنها با ایجاد دولت-ملت خود می توانند هویت ملی خود را حفظ کنند.

 

با توجه به سرنوشت دیکتاتورهای خاورمیانه و نگرش جدید کشورها اروپایی و کشورهای قدرتمند نسبت به اقدامات رژیم ایران و در نظر گرفتن امکان هرگونه تغییر در ایران و منطقه برای استفاده از فرصت ها و جلوگیری از تکرار. توطئه ها و سازش های بین المللی در پشت صحنه مخالفان حق مشروع تعیین سرنوشت سیاسی هر یک از ملت های تحت ستم باید در فکر جبهەی دیموکراتیک ملیتهای ستمدیدە ان جغرافیای سیاسی باشیم .

 

در این رابطه، از احزاب سیاسی روژهلات کوردستان می‌خواهیم که با حضور همه احزاب و شخصیت‌های میهن‌دوست، سعی برای تشکیل جبهه کوردستان بدون بهانه برگزار کنند  .

برای پیشبرد این انقلاب، احزاب و  تشکل های سیاسی، اجتماعی و مدنی و شخصیت های برجسته و تاثیرگذار روژهلات کوردستان باید تلاش کنند تا وحدت ما به حد مواضع و بیانیه های مشترک برسد تا نیروها دچار تفرقه نشوند و همه نیروها دست در دست هم علیه  حقوق تصرف شدە   ملیمان  کار کنیم. حقوق ملی به ویژه در زمینه مقاومت در برابر انحراف انقلاب زن زندگی ازادی  از سوی رژیم ایران و اپوزیسیون فاشیست پان ایرانیست که حقوق ملی ملت های تحت ستم را به خاطر تمرکز و به دست گرفتن قدرت توجیه نمی کند.

 

مبارزه واقعی برای حقوق ملت های تحت سلطه بر اساس یک گفتمان باز. یعنی مقابله با انواع شوونیسم، فاشیسم و پان ایرانیسم.

 

زنده باد هر ابتکاری برای برداشتن گام های عملی برای تشکیل جبهه کوردستان.

 

اتحادیە انقلابیون کوردستان و سازمان یاریکورد

٢٢ڕێبەندانی ٢٧٢٣
٢٠ ٢٣/١١/٠ ٢


1 ساڵ و 7 مانگ و 24 ڕۆژ و 16 کاتژمێر و 20 خوله‌ک له‌مه‌وپێش‌

ده‌رباره‌ی ئێمه به کورتی


لێره‌‌‌ ده‌‌‌رباره‌‌‌ی خۆتان بنووسن به کورتی

په‌یوه‌ندی


ناوه‌‌‌ندی ڕاگه‌‌‌یاندنی یه‌‌‌کێتی شۆڕشگێرانی کوردستان
[email protected]

تۆڕە کۆمەڵایەتیەکان


1- لینکی فه‌‌‌یسبووک
٢/ لینکی یوتوب

٣/ لینکی تویته‌‌‌ر