اتحادیه انقلابی کردستان
Revolutionary Union of Kurdistan
یکشنبه 15 مهر 1403

       

تجاوز مأموران سپاه پاسداران و نهادهای امنیتی به بازداشت شدگان،

تجاوز مأموران سپاه پاسداران و نهادهای امنیتی به بازداشت شدگان،
اتحاد انقلابیوان کوردستان

علی رضا صادقی و سروان علی رضا حسینی دو تن از متهمان افسران اطلاعاتی یگان امام حسن مجتبی سپاه پاسداران هستند.

 

بر اساس نامه محمد شهریاری معاون دادستان تهران که توسط گروه هکر عدالت علی به دست آمده و توسط ایران اینترنشنال منتشر شده است، اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو شهروند مظنون به شرکت در تظاهرات سراسری علیه جمهوری اسلامی را مورد تجاوز جنسی قرار دادند.

شواهد نشان می دهد که دو نفر از اعضای سپاه پاسداران در هنگام دستگیری معترضان در تهران به دو زن 18 و 23 ساله داخل خودرو ون تجاوز جنسی کردند.

در این نامه خطاب به علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، تاکید شده است که بر اساس تحقیقات و اظهارات به دست آمده از بازداشت شدگان، تعدادی از اعضای سپاه پاسداران در جریان اعتراضات سراسری، مرتکب اعمال مجرمانه ای از جمله شکنجه، اخاذی  آدام ربای و تجاوز کردەاند .

دو متهم اصلی این پرونده علی رضا صادقی و سروان علی رضا حسینی از افسران اطلاعات یگان امام حسن مجتبی سپاه پاسداران هستند.

معاون دادستان در این نامه به دادستان کل تهران توصیه کرده است، «با توجه به مسئله‌‌‌دار بودن پرونده و امکان نشت اطلاعات در شبکه‌‌‌های اجتماعی و رسانه‌‌‌ها و سوءاستفاده‌‌‌ گروه‌‌‌های معاند»، این پرونده به «مرور زمان مختوم گردد.»

معاون دادستان همچنین در این نامه گفت: با وجود اینکه شاکیان برای شکایت از این دو مامور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کلانتری 134 تهران مراجعه کردند، اما دادستان کل کشور از طرح شکایت خودداری کرد.

این نامه که نشان دهنده تلاش دادستان برای سرپوش گذاشتن بر تجاوز به این دو شهروند توسط افسران سپاه پاسداران است، گزارش ها و شواهدی مبنی بر تجاوز افسران سپاەو و نهادهای امنیتی به تظاهرکنندگان در بازداشتگاه ها و در داخل خودرو و بازداشتگاها را تایید می کند.

روزنامە گاردین همچنین با 11 قربانی تجاوز جنسی در اعتراضات سراسری مصاحبه کرد.

به گفته ناظران و برخی از قربانیان این خشونت‌های جنسی، سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی بر این باورند که تجاوزات جنسی موجب ترس و اضطراب در دل معترضان شده و خیزش سراسری علیه نظام را کاهش می‌دهد

م.آتشبار


1 ساڵ و 7 مانگ و 26 ڕۆژ و 11 کاتژمێر و 39 خوله‌ک له‌مه‌وپێش‌

ده‌رباره‌ی ئێمه به کورتی


لێره‌‌‌ ده‌‌‌رباره‌‌‌ی خۆتان بنووسن به کورتی

په‌یوه‌ندی


ناوه‌‌‌ندی ڕاگه‌‌‌یاندنی یه‌‌‌کێتی شۆڕشگێرانی کوردستان
[email protected]

تۆڕە کۆمەڵایەتیەکان


1- لینکی فه‌‌‌یسبووک
٢/ لینکی یوتوب

٣/ لینکی تویته‌‌‌ر