اتحادیه انقلابی کردستان
Revolutionary Union of Kurdistan
یکشنبه 15 مهر 1403

       

جمهوری 43 سالە ای کە رو به پایان است.

جمهوری 43 سالە ای کە رو به پایان است.
منوچهر پیرمرادی

حکومتی که زیر بنای آن با دروغ، تزویر، فریب،اعدام و.... بزرگنمایی از دشمن فرضی که در واقع وجود خارجی نداشت پایه گذاری شد.

حربه ی اصلی این دیکتاتوری از ابتدا استفاده از دین برای سرکوب هر مخالفتی و چند قطبی کردن مردم بود که متاسفانه عامل اصلی پایداری آن تا به امروز بوده است. وقتی به 43 سال گذشته نگاهی بندازیم و مسائل را دقیق تر بشکافیم درمی‌یابیم که چگونه از سادگی مردم برای رسیدن به اهداف شوم خود نهایت استفاده را برده اند. شیعه و سنی پاشنه آشیل این پلن برای جلوگیری از اتحاد مردم بود، به صورتی که بارها شاهد برادر کشی در بین شیعه و سنی بودیم، چه بسا خود مردم به واقعیت ماجرا واقف بودند اما عقل و فهم خود را بە جهل و خرافات باختند، دومین مسئله مهم تفرقه افکنی بین اقوام و ملل غیر فارس بود که یکی از اصلی ترین تاکتیک های این حکومت برای به بند کشیدن ملل غیر فارس و جلوگیری از اتحاد و طغیان آنها بود.
کورد و بلوچ..!!!
آری ملل غیر فارس کورد و بلوچ از متضررترین کلونی‌های جامعه ی ایران در طول این چهار دهه و اندی حکومت جمهوری اسلامی در ایران بوده اند. مردمانی که بعضا از کوچکترین امکانات اولیه زندگی در قرن بیست و یکم بی‌بهره مانده اند و این خود یکی از سیاست‌های کثیف جمهوری اسلامی برای به انزوا کشاندن و معرفی آنها به عنوان تروریست و تجزیه طلب به جامعه ی ایران بو د، اما نمی‌دانستند که در هیچگاه روی یک پاشنه نخواهد چرخید و ممکن است روزی این ظلم‌ها منجر به طغیان شود و دامنشان را بگیرد. حال خوشبختانه مردم به خودباوری، آگاهی و بینش سیاسی لازم رسیده و برای خروج از زیر یوغ استعمار همچون آتش زیر خاکستر در حال شعله ور شدن هستند و مطمئنا با تکیه بر قدرت عقل و اندیشه آزادی در آینده ای نه چندان دور به حقوق پایمال و از دست رفته خود خواهند رسید.


1 ساڵ و 9 مانگ و 16 ڕۆژ و 14 کاتژمێر و 24 خوله‌ک له‌مه‌وپێش‌

ده‌رباره‌ی ئێمه به کورتی


لێره‌‌‌ ده‌‌‌رباره‌‌‌ی خۆتان بنووسن به کورتی

په‌یوه‌ندی


ناوه‌‌‌ندی ڕاگه‌‌‌یاندنی یه‌‌‌کێتی شۆڕشگێرانی کوردستان
[email protected]

تۆڕە کۆمەڵایەتیەکان


1- لینکی فه‌‌‌یسبووک
٢/ لینکی یوتوب

٣/ لینکی تویته‌‌‌ر